המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2009

ארכיון כתבות 2009

תאריך: 03/11/2009

יוזמת המועצה לצרכנות: מאות צרכנים פונים למנכ"ל בזק בדרישה: שירות הכוכבית – רק עם תווית!
 
הצרכנים דורשים מבזק ליידע אותם בזמן אמיתי לגבי עלות השיחות של כוכבית 144 .
מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בחודש אוקטובר, בקרב מדגם מייצג של 500 איש: עלה כי  80% מהצרכנים המשתמשים בשירות  144 לאיתור מספר טלפון, משתמשים גם בשירות הכוכבית- המקשר ישירות למספר הטלפון המבוקש,  ולא יודעים כי השירות כרוך בעלות נוספת, על עלות השיחה.   מדובר בסכום של 60.32 אגורות, הנוספות ל1.72 ש"ח שנגבים עבור שימוש בשירות 144. (וכמובן למחיר עבור פעימות המונה הנגבה בנוסף).
 

עוד עלה מהסקר כי 70% מהצרכנים שעשו שימוש בשירות שיחת המשך  היו מוותרים על שירות זה אם היו יודעים מה עלותו.

המועצה לצרכנות מעריכה כי צרכנים שאינם מודעים לעלות שיחת ההמשך במוקד 144 כוכבית, גורמים להכנסות לחברת בזק בסכום שבין 8.2 ל- 9.7 מיליון ש"ח בשנה, סכום שהיה נחסך מהצרכנים לו בזק הייתה מיידעת אותם בדבר עלות השירות באמצעות ההודעה המוקלטת המציעה שירות זה..

המועצה לצרכנות פנתה כבר לפני שנתיים לחברת "בזק" בבקשה ליידע בדבר מחיר השירות של חיוג אוטומטי למספר המבוקש בהודעה המוקלטת המציעה את  השירות, כפי שנדרש על פי חוק הגנת הצרכן, המחייב עוסק המציע רכישת נכס שירות בשיווק מרחוק לגלות לצרכן בין היתר את עלותו . עד היום החברה טרם עשתה זאת, והיא ממשיכה  בהתנהלותה .
המועצה לצרכנות יצאה בסוף השבוע בקריאה לצרכנים לפנות למנכ"ל בזק אבי גבאי בדרישה להפסיק את המחדל המתמשך וליידע את הציבור כי השימוש בשירות הכוכבית כרוך בתשלום בתקליט המציע את השירות.
הקריאה התבצעה באמצעות חברי מאמ"צ – המערך הארצי של המועצה לצרכנות – הפזורים ברחבי הארץ ומשתתפים ביוזמות להגנת הצרכנים שמפעילה המועצה.
מייד עם פרסום הקריאה הגיעו מאות פניות של אזרחים למנכ"ל בזק.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג,  אומר כי ההיענות ההמונית והמיידית של הציבור לקריאת המועצה לצרכנות,  מעידה כי התופעה המתוארת לעיל מרגיזה ופוגעת בציבור גדול של צרכנים, המוכן להתגייס לשינוי התנהלות בלתי הוגנת ופוגענית של גופים עסקיים גדולים. מנכ"ל המועצה לצרכנות מוסיף כי גילוי נאות הוא חובה בסיסית של עסק כלפי צרכן; ללא כיבוד חובה זו על-ידי העסקים, לא יהיו בידי הצרכן הנתונים הדרושים לביצוע  החלטת קנייה נבונה, ובכך ייפגע חופש הבחירה שלו.